ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Πραθέτω παράδειγμα φύλλου εργασίας στην ενότητα ΧΗΜΙΚΕΣ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ στο μάθημα ΧΗΜΕΙΑΣ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΤΙΤΛΟΣ: Χημικές – Εξισώσεις
ΓΝΩΣΤΙΚΟ
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΗΜΕΙΑ
ΤΑΞΗ: Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΣΠΟΥΔΩΝ: Σχολικό
βιβλίο Χημείας Β Γυμνασίου Παρ:2.11
Χημική εξίσωση – στιχομετρικοί συντελεστές – διατήρηση
αριθμού
ατόμων – διατήρηση της μάζας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 1 – Διδακτική ώρα
MEΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: Ομάδο - συνεργατική
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ Φ.Ε: Τσελίκας Κών/νος ΠΕ 04-02
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ: 24/06/2017
ΧΩΡΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: Σχολική αίθουσα
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ: PheT Balancing – Chemical equations Έκδοση java, λειτουργικό σύστημα Windows 7.01 Είναι ένα παραμετρικό λογισμικό
με το οποίο οι μαθητές μπορούν να εξοικειωθούν με την έννοια της χημικής
αντίδρασης , της χημικής εξίσωσης που αναπαριστά την χημική αντίδραση , τους
συντελεστές που πρέπει να τοποθετήσουν στα αντιδρώντα και προϊόντα για να
εξασφαλίσουν την ισορροπία της χημικής εξίσωσης Τη μάζα που διατηρείται και δεν
μεταβάλλεται όταν πραγματοποιούνται απλές χημικές αντιδράσεις
Ανοίξτε
το παραπάνω λογισμικό κάντε μια σύντομη περιήγηση για να καταλάβετε το
περιεχόμενο και τις χρήσεις του και προβείτε στις ακόλουθες δραστηριότητες:
Ø Αρχικά ενεργοποιήστε την εντολή <<σχηματισμός της αμμωνίας>>
και από τα εργαλεία ,την εντολή <<
ζυγαριά >> Στην οθόνη του υπολογιστή εμφανίζεται η χημική εξίσωση
σχηματισμού της αμμωνίας ( ΝΗ3)
από τα συστατικά της στοιχεία το Η2
και το Ο2 .Δοκιμάστε να
βάλετε τους κατάλληλους συντελεστές μπροστά από τα αντιδρώντα και τα προϊόντα ώστε
να ολοκληρωθεί σωστά η χημική εξίσωση της αντίδρασης. Τι παρατηρείτε για
τις ζυγαριές των ατόμων στοιχείων που συμμετέχουν στην χημική
αντίδραση;………………………………………………………………………….
Τι συμπέρασμα μπορείτε να βγάλετε για
τα άτομα των στοιχείων που παίρνουν μέρος στην
αντίδραση;…………....................................................
……………………………………………………………………………………………………………….
Ποιο κατά την γνώμη σας μέγεθος
παραμένει σταθερό κατά την πραγματοποίηση μιας χημικής
αντίδρασης…………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………
Ø Ενεργοποιήστε την εντολή << διαχωρισμός του νερού >>
και από τα εργαλεία εναλλακτικά την εντολή <<
ραβδογράμματα >> Τοποθετείστε τους σωστούς συντελεστές στα αντιδρώντα
(
Η2Ο ) και στα προϊόντα ( Η2
και Ο2 ) Τι παρατηρείτε σχετικά με τα ραβδογράμματα των ατόμων των στοιχείων στα αντιδρώντα και στα προϊόντα;
……………………………………………………………………………………………………
Επαληθεύεται ή όχι κάποιο προηγούμενο
συμπέρασμά σας;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Ø Επιστρέψτε στην αρχική καρτέλα της
εφαρμογής και ενεργοποιήστε την επιλογή <<
Παιχνίδια >> Στην καρτέλα που ανοίγει εμφανίζονται παραδείγματα
χημικών εξισώσεων αντιδράσεων. Προσπαθήστε να τοποθετήσετε σωστά τους
συντελεστές , ελέγχοντας στο τέλος την ορθότητα η μη των επιλογών σας , με τους
πόντους που συγκεντρώνετε. Αυτό το παιχνίδι ανατροφοδότησης θα σας βοηθήσει να διαπιστώσετε κατά πόσο έχετε
κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο πρέπει
να συμπληρώνονται οι χημικές εξισώσεις
Ø Στα παραδείγματα των χημικών εξισώσεων
που συμπληρώνετε παρατηρήστε προσεκτικά τους μοριακούς τύπους των χημικών ουσιών καθώς
και τα προσομοιώματα που εμφανίζονται
στις καρτέλες των αντιδρώντων και προϊόντων για την περιγραφή τους , ώστε να μπορέσετε να
εξοικειωθείτε με τη χρήση τους
Τώρα
είστε σε θέση να απαντήσετε στις
παρακάτω ερωτήσεις:
1)Τι περιγράφει μια χημική εξίσωση;
Ένα φυσικό φαινόμενο ⃝ Ένα
χημικό φαινόμενο ⃝ Ένα κοινωνικό φαινόμενο ⃝
2) Από πια μέρη αποτελείται μια χημική εξίσωση
Από τα αντιδρώντα ⃝ Από
τα προϊόντα ⃝ Από τα αντιδρώντα και τα προϊόντα ⃝
3)
Σε μια χημική αντίδραση δεν μεταβάλλεται:
Η μάζα των αντιδρώντων ⃝ Τα μόρια των αντιδρώντων ⃝
Τα άτομα των στοιχείων ⃝
4) Τι μπορούμε να αλλάξουμε για να ισορροπήσει
μια χημική εξίσωση;
Τους δείκτες των μορίων των αντιδρώντων και
προϊόντων ⃝
Τους συντελεστές των μορίων των
αντιδρώντων και προϊόντων ⃝
Τους Μοριακούς τύπους των αντιδρώντων και
προϊόντων ⃝
5) Όταν ισορροπεί μία χημική εξίσωση το πλήθος
των ατόμων των αντιδρώντων είναι ίσο με το πλήθος των ατόμων των προϊόντων
Τι
σημαίνει αυτό κατά την γνώμη σας; ( Εξηγήστε )
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………΄
6) Δίνεται η παρακάτω χημική εξίσωση :
C + H2 →
CH4 Oι συντελεστές που λείπουν μπροστά από τους C , H2 και CH4 είναι αντίστοιχα:
2 ,1,1
⃝ 1 ,1 ,2 ⃝
1 ,2 ,1 ⃝
6) 1gr υδρογόνου
Η αντιδρά με 8 gr
οξυγόνου Ο και σχηματίζεται νερό Η2Ο
Η
μάζα του νερού θα είναι:
4gr ⃝
10 gr ⃝ 9gr⃝
Εξηγείστε την απάντησή σας ………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου